Nu har vi förenklat HLU – Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll.
Du beställer bekvämt via Mina Sidor, när som helst på dygnet, från första december till siste oktober.
HLU gäller exempelvis ommålning, omläggning plastmattor eller målning av köksluckor i din lägenhet.
Tidigare har HLU varit aktuellt för respektive område och trappuppgångar endast under ett visst antal veckor per år.
Nu är det du som bestämmer när dina väggar ska få ny färg!
Så här gör du
- Logga in på Mina Sidor med dina inloggningsuppgifter.
- Välj ”Mina avtal” i vänsterpanelen och därefter ”Lägenhet”.
- Under uppgifterna om din lägenhet, klickar du på ”Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll”.
- Då ser du aktuellt HLU per utrymme. Klicka på ”Lägg till i kundvagn” för det du vill ha utfört.
- När du har gjort dina val klickar du på ”Gå till kassan”.
- Kontrollera din beställning och klicka sedan på ”Skicka in beställning”, varpå du ser det underhåll som du har beställt.
- Burlövs Bostäder tar emot din beställning och skickar den till vår entreprenör, som kontaktar dig för att komma överens om när underhållet ska ske. Som regel ska det vara åtgärdat inom tre månader.
- OBS! Det är möjligt att tidigarelägga HLU, dock tillkommer en kostnad för restvärdet av ytskiktet.
Det är vår förhoppning att detta nya upplägg av HLU ska ge våra kunder större valmöjlighet tidsmässigt. Dock är råder alltid viss osäkerhet kring nya upplägg. Vi vet inte hur många beställningar som kommer direkt och ber därför om överseende för eventuell viss inledande fördröjning.
Om du känner dig osäker att beställa HLU genom Mina Sidor, är du välkommen att besöka oss under våra öppettider.